hoofdfoto

hoofdfoto

06 maart 2015

Dekbedovertrekken zelf maken

Zo, even een weekend creatief geweest en op verzoek van mijn beide zonen twee dekbetrovertrekken genaaid. De één gaat voor zwart/grijs, de ander voor zwart/blauw.


Ik heb nog maar weinig naai-ervaring, dus het was best even puzzelen, meten, en nog eens nameten, voordat ik de schaar in de stof durfde te zetten. Een oud overtrek ernaast om de kunst een beetje af te kijken en dan toch maar gewoon beginnen. 


En warempel, als je eenmaal de slag te pakken hebt, is het eigenlijk helemaal niet moeilijk. Ik heb overtrekken gemaakt die aan beide kanten te gebruiken zijn, lekker lang en met keurig afgewerkte naadjes bij het instopdeel.



Op verzoek van mijn jongste zoon, zelfs nog mijn best gedaan op een kussensloop bestaande uit twee kleuren op de bovenzijde.



En ziehier, het eindresultaat. 
De jongens helemaal blij en ik ook, best een beetje trots, al zeg ik het zelf.

Groeten Agnes

2 opmerkingen:

Home is where the heart is zei

Netjes gedaan!!

Unknown zei

Dank je wel Home is where the heart is