hoofdfoto

hoofdfoto

24 september 2014

Antieke weegschaal

Vandaag tegen een ontzettend mazzeltje aangelopen. Tijdens de themaweek bij de kringlooopwinkel van Stichting Emmaus een prachtige antieke gietijzeren keukenweegschaal, met cijferplaat van porselein, op de kop weten te tikken en dan ook nog voor een heel zacht prijsje.


Hij zat echt onder het roest en dat vond ik op zich al mooi, maar nadat ik er vanmiddag thuis voorzichtig een doekje overheen heb gehaald, kwam er onder al dat roest een hele mooie roodbruine keukenweegschaal tevoorschijn. Er staat geen merk op de weegschaal, maar het merkteken is van Gloria en ik vermoed afkomstig uit Duitsland, gemaakt rond1900. 


Leuk aan deze weegschaal is de gewichtsaanduiding zowel in kilo's, als in ponden en dat ben ik tijdens mijn speurtocht naar de herkomst niet veel tegengekomen. TT staat voor een schaalaanduiding (1:120) uit de modelspoorbouw, die uit de Verenigde staten afkomstig is en veel in Oost Duitsland werd gebruikt.


Zo ontzettend blij mee, wauw, echt leuk om onverwacht tegen zo'n bijzonder object aan te lopen.

Groeten Agnes

Geen opmerkingen: